גן ילדים בלי דמעות

גן ילדים בלי דמעות: עצות לאמא

גן ילדים בדרך כלל הוא מקום אהוב על הילדים, הם נהנים בו מאוד. הרי כל החברים שלהם נמצאים שם, הגננת האהובה עליהם והמון משחקים כיפיים. עם זאת, לוקח לילדים רבים זמן להתרגל אל הגן, והם מתקשים לקבל במהירות את השינוי הפתאומי. עם הכניסה לגן הם מתחילים לבכות, לצעוק ולעשות סצנות רגשיות שירעידו לב של כל הורה. יש לזכור כי זהו אינו מאורע נדיר בהתחלה. אף הורה כמובן לא מרגיש שמחה מהתהליך, לראות את הילד האהוב שלך מרר בבכי בכדי שלא תשאיר אותו במקום חדש. זהו מחזה מאוד כואב ולא נעים, הורים רבים חשים אשמים על כך שמשאירים את ילדיהם בגן.

איך נוכל להבטיח כי לא נרגיש חוסר נוחות לנוכח המחשבה על הפרידה בגן בבוקר, איך נפסיק את שובל הדמעות של הקטן או הקטנה? איך נגיע למצב שבו יתרגלו מהר לגן? שבו לא תירגם בפרידה הזו חוסר נוחות לילדים או לנו, להורים? איך להרגיע את הפעוטות ולא לדאוג בעצמנו? להלן מספר טיפים שיעזרו לילדים להתרגל לגן מהר יותר, ויעזרו להורים לא לחוש רגשות אשם על כך שמשאירים את ילדיהם בגן ילדים.

הכנה ראשונית לביקור בגן

חשוב מאוד שהפעוט ידע מאוד שהוא מתחיל בקרוב ללכת לגן. אפשר ורצוי לקחת אותו לטיול באזור, להראות את בניין הגן, את הילדים המשחקים והצוחקים בגינת הגן. צריך ליצור רושם חיובי וטוב על המקום החדש. עדיף להתחיל ללכת לגן בתחילת שנת הלימודים, אז הילד לא מרגיש כי הוא היחיד שחדש, אלא יגיע לקבוצה חדשה וישתלב בה מלכתחילה. בוודאי לא צריך לאיים כי ישלח ברגע זה לגן במידה ולא יקשיב לכם, דבר היעלים את הרצון ללכת לגן "הרי אם אמא אומרת שלגן הולכים כעונש, משמע לא טוב שם". גן ילדים הוא מקום טוב וכיף, ואתם אלו שיכולים להשריש את זה!

לדעת להיפרד נכון בכניסה

היכולת להיפרד בבוקר ברוגע, ניחותא ושלווה היא כבר חצי הצלחה. פרידה חמה עם נשיקה ואיחול יום מוצלח ברוגע הוא הסוד, אחרי פרידה כזו אפשר לצאת בלב שלם. חשוב להקפיד לא לברוח בחשאי בזמן שהילד מסתובב בכדי שלא ירגיש שהוא נזרק בסתר. אם עזבת כשהפעוט עדיין בדמעות, אפשר להתקשר מאוחר יותר בשביל לבדוק כי הוא נרגע. בדרך כלל ילדים שוכחים מהר מאוד מהדמעות ותשומת הלב שלהם מוחלפת במשחק חדש או חבר.

והכי חשוב: להישאר רגועים ולשדר כי הכל בסדר

אתם ההורים הם אלו שדואגים יותר מכל וגם משדרים את רגשות אלו כלפי הילדים. הם מפרשים את הלחץ והדאגה שלכם כדבר ממשי וזה גורם להם להיות דרוכים, לבכות ולפחד. יש לתת לילד הרגשה כי הגן הוא מקום וטוב עבורו, לשבח את הגן ולהגיד כי אתם שמחים שהוא הולך לגן זה, כמה מזל יש לו.

הצעד הראשון לטיפול בבעיה הוא להבין כי היא קיימת. ברגע שתפנימו כי חלק גדול מהדאגות הקשורות לגן חדש קשורות בכם, ההורים וכי ההרגשה שלכם משפיעה על ילדכם תוכלו להתמודד עם הפחדים ולעזור לכם ולילדכם.